Priser efter udbud og efterspørgsel.
Campingpladserne er begyndt på en pris differencerne der omhandler udbud og efterspørgsel.
Det er almindelig kendt, at der næsten altid er ledige kapacitet udenfor pinse og industriferien. Med en belægningsprocent der sjældent overstiger 20 er der mange muligheder for at øge omsætningen.
Indtil sommerferien er der masser af muligheder for tilbud i forbindelse med forlængede weekends. Påske, St. Bededag. Pinse m.m. Bo 3 dage og betalt for 2. Det er kun fantasien der stiller begrænsninger for mulighederne.
First Camp der efterhånden ejer over 70 campingpladser i Danmark, Norge og Sverige har nu målrettet sig mod autocamperne. De har udviklet et Autocamperpas som er gældende i ugerne 1 – 24 og igen fra uge 32 – 52. Med passet vil det være muligt at overnatte på kædens campingpladser for en pris af dkk 150 pr. nat.
I løbet af ingen tid blev der solgt over 1000 autocamperpas. Der er dog den hage ved tilbuddet, at der kun gives adgang til 50 campere, med passet, på den enkelte First Camp plads.