Nyheder
Hvordan bliver fremtidens camping?
Hvis danske campingpladser ikke i højere grad specialiserer sig og tilbyder noget unikt, risikere de, at fremtidige generationer fravælger camping som ferieform, skrev forsker Simon Tinghøj Lohmann Jensen i en rapport fra 2015.
Det er især temaer som ”rolige omgivelser”, ”dyr på pladsen”, ”kano og kajaksejlads”, ”natur”, ”wellness” og ikke mindst ”sport” som forskeren på det tidspunkt havde fundet som fremtiden.
Problemet var, at de danske campingpladser prøvede at være noget for alle og havde for meget fokus på børnefamilier. Det var nødvendigt også at tilbyde noget for singler og par under 50 år uden børn, fordi disse grupper bliver større.
Forskeren forudså også, at campisterne ikke længere tager på ferie for at slappe af. De vil tage på ferie for at få oplevelser.
I forbindelse med Corona gav det et campingboom.
Overnatningsantallet steg med næsten 10% fra 2020 til 2022. Der kom nye gæster til. Der blev blandet andet rift om Naturstyrelsens mange shelters og pludseligt var de punkter som forskeren nævnte i 2015 meget populære.
Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen vil tro at de ting som også vil præge fremtiden vil være seniorturisme, adventure, at være disconnected – altså væk fra mobiltelefonen og sociale medier.
Turisterne ...
Hvis danske campingpladser ikke i højere grad specialiserer sig og tilbyder noget unikt, risikere de, at fremtidige generationer fravælger camping som ferieform, skrev forsker Simon Tinghøj Lohmann Jensen i en rapport fra 2015.
Det er især temaer som ”rolige omgivelser”, ”dyr på pladsen”, ”kano og kajaksejlads”, ”natur”, ”wellness” og ikke mindst ”sport” som forskeren på det tidspunkt havde fundet som fremtiden.
Problemet var, at de danske campingpladser prøvede at være noget for alle og havde for meget fokus på børnefamilier. Det var nødvendigt også at tilbyde noget for singler og par under 50 år uden børn, fordi disse grupper bliver større.
Forskeren forudså også, at campisterne ikke længere tager på ferie for at slappe af. De vil tage på ferie for at få oplevelser.
I forbindelse med Corona gav det et campingboom.
Overnatningsantallet steg med næsten 10% fra 2020 til 2022. Der kom nye gæster til. Der blev blandet andet rift om Naturstyrelsens mange shelters og pludseligt var de punkter som forskeren nævnte i 2015 meget populære.
Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen vil tro at de ting som også vil præge fremtiden vil være seniorturisme, adventure, at være disconnected – altså væk fra mobiltelefonen og sociale medier.
Turisterne ...
Inden længe vil der komme et nyt landdistriksudspil som gerne skulle give bedre vilkår for campingpladserne mener bl.a. Camping Outdoor Denmark og Dansk Erhverv.
Det nye udspil skal gerne gøre det lettere for virksomhederne at skabe arbejdspladser og øget vækst. Campingpladserne spiller en stor rolle i landområderne.
Campingpladserne belægningsprocent er faldet fra ca. 30% til ca. 20% hvilket klart tilkendegiver at campingreglementet giver store problemer. Reglementet er fra 1970érne og løbende blevet justeret.
Den er desværre ude af trit med udviklingen og turisternes efterspørgsel. Den giver bl.a. begrænsninger i indretning af pladserne, større på hytter, mobilhomes, åbningstider med videre.
Camping Outdoor Danmark og Dansk Erhverv håber at det kommende landdistriktudspil kan give bedre rammevilkår for campingpladserne. De håber at campingreglementet kan blive erstattet af ét regelsæt, der omfatter alle naturnære overnatningsformer og som samtidig giver langt bedre muligheder for at indrette deres arealer og levere tidssvarende tilbud og faciliteter.
Det kan bl.a. nævnes at størrelserne på hytter maksimalt må være på 45m2. Dette indebærer at familier med mange børn må fravælge muligheden. Omkring mobilhomes er det kun campingpladsejer der må være ejer. Dette afskærer campisterne for produktet. Der er også regler omkring antallet af turistpladser og fastliggerpladser samt åbningstider.
Det nye udspil skal gerne gøre det lettere for virksomhederne at skabe arbejdspladser og øget vækst. Campingpladserne spiller en stor rolle i landområderne.
Campingpladserne belægningsprocent er faldet fra ca. 30% til ca. 20% hvilket klart tilkendegiver at campingreglementet giver store problemer. Reglementet er fra 1970érne og løbende blevet justeret.
Den er desværre ude af trit med udviklingen og turisternes efterspørgsel. Den giver bl.a. begrænsninger i indretning af pladserne, større på hytter, mobilhomes, åbningstider med videre.
Camping Outdoor Danmark og Dansk Erhverv håber at det kommende landdistriktudspil kan give bedre rammevilkår for campingpladserne. De håber at campingreglementet kan blive erstattet af ét regelsæt, der omfatter alle naturnære overnatningsformer og som samtidig giver langt bedre muligheder for at indrette deres arealer og levere tidssvarende tilbud og faciliteter.
Det kan bl.a. nævnes at størrelserne på hytter maksimalt må være på 45m2. Dette indebærer at familier med mange børn må fravælge muligheden. Omkring mobilhomes er det kun campingpladsejer der må være ejer. Dette afskærer campisterne for produktet. Der er også regler omkring antallet af turistpladser og fastliggerpladser samt åbningstider.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps. Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps. Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Ulovligt camping.
Politiet ved Malaga i Spanien måtte tidlig om morgenen den 5. marts rydde et populært område hvor autocamper og telte ulovligt opholdt sig.
Området er et smalt 12 kilometer lang tange beliggende parallelt med kysten med flotte strande og en spektakulær udsigt.
Det var en gruppe af lokale personer der havde rapporteret den ulovlige campering som har været af en længerevarende periode.
Problemerne med autocampernes måde at ”raste” på har nu nået et leje hvor nogle områder er så belastet, at der skrides til handling som dette eksempel tyder på.
Er tiden ikke kommet til, at der indledes en fornuftig dialog med organisationerne omkring autocamperne i relation til brugen af campingpladserne som overnatningsmuligheder.
Med over 1 million autocampere i Europa og stadig stigende, må det være i alles interesse at de finder hinanden i fælles fodslag.
Politiet ved Malaga i Spanien måtte tidlig om morgenen den 5. marts rydde et populært område hvor autocamper og telte ulovligt opholdt sig.
Området er et smalt 12 kilometer lang tange beliggende parallelt med kysten med flotte strande og en spektakulær udsigt.
Det var en gruppe af lokale personer der havde rapporteret den ulovlige campering som har været af en længerevarende periode.
Problemerne med autocampernes måde at ”raste” på har nu nået et leje hvor nogle områder er så belastet, at der skrides til handling som dette eksempel tyder på.
Er tiden ikke kommet til, at der indledes en fornuftig dialog med organisationerne omkring autocamperne i relation til brugen af campingpladserne som overnatningsmuligheder.
Med over 1 million autocampere i Europa og stadig stigende, må det være i alles interesse at de finder hinanden i fælles fodslag.
Regulering af overnatningsmuligheder for autocampere mv.
I den spanske region, Navarra er der netop blevet godkendt et nyt dekret, der regulerer overnatningsmuligheder for autocampere, campervans, campingvogne og lignende.
Dekretet betyder overnatningsmuligheder for nævnte kategorier under bestemte forhold. Alle skal kunne tilbyde vand samt tømning af kloak. Affaldssortering, førstehjælpsudstyr og synlig skiltning af betaling, betingelser og regler ved brug af området. Er området til flere end 10 enheder skal der være bad, toilet samt håndvask.
Overnatningsmulighederne må maksimalt have 20 enheder som basis. Dette kan dog udvides til 40 enheder ved at øge vandindtag og kloakeringen samt tilbyde strøm til mindst 30% af pladserne samt ekstra faciliteter som vaskemaskine, internet samt andre tiltag som områder til kæledyr, servicepersonale, transport til byer samt fællesrum og picnic område.
Overnatningsområdet skal afgrænses med hegn på en højde på minimum 1,5 meter og 80% af arealet skal have et minimums areal på 32 m2 og resten skal være mindst på 28 m2.
Tilbydes der mere end 5 pladser er ejeren forpligtiget til at have adgangskontrol samt muliggøre identifikation af de køretøjer der kommer på pladsen. Adgangskontrol kan udføres ved at montere en automatisk bom ved indkørslen. Pladsen skal sikres ved en personligt eller fjernovervågningssystem. Opholdstiden må ikke ...
I den spanske region, Navarra er der netop blevet godkendt et nyt dekret, der regulerer overnatningsmuligheder for autocampere, campervans, campingvogne og lignende.
Dekretet betyder overnatningsmuligheder for nævnte kategorier under bestemte forhold. Alle skal kunne tilbyde vand samt tømning af kloak. Affaldssortering, førstehjælpsudstyr og synlig skiltning af betaling, betingelser og regler ved brug af området. Er området til flere end 10 enheder skal der være bad, toilet samt håndvask.
Overnatningsmulighederne må maksimalt have 20 enheder som basis. Dette kan dog udvides til 40 enheder ved at øge vandindtag og kloakeringen samt tilbyde strøm til mindst 30% af pladserne samt ekstra faciliteter som vaskemaskine, internet samt andre tiltag som områder til kæledyr, servicepersonale, transport til byer samt fællesrum og picnic område.
Overnatningsområdet skal afgrænses med hegn på en højde på minimum 1,5 meter og 80% af arealet skal have et minimums areal på 32 m2 og resten skal være mindst på 28 m2.
Tilbydes der mere end 5 pladser er ejeren forpligtiget til at have adgangskontrol samt muliggøre identifikation af de køretøjer der kommer på pladsen. Adgangskontrol kan udføres ved at montere en automatisk bom ved indkørslen. Pladsen skal sikres ved en personligt eller fjernovervågningssystem. Opholdstiden må ikke ...
Efter salget af CampOne til First Camp er Gitte og Per Blaabjerg begyndt på udvikling af City Camp Assens Strand som de stadig ejer.
De har aftalt med Assens Kommune om en udvidelse af den samlede kapacitet. Der er tale om 11 ha tilstødende jordarealer som blev købt sammen med campingpladsen i 2012.
De forventer at det vil koste omkring 21 millioner kroner at oprense den forurening der er på grunden samt opgørelse af en tunnel, der skal forbinde campingpladsens områder og sikre adgang til et nærliggende sommerhusområde.
Gitte og Per Blaabjerg forventer en forøgelse på ca. 80.000 flere gæster som grundet campingpladsens beliggenhed kan spacere sig op i byen. Dette til gavn for de lokale butiksdrivende.
Den første del af udvidelsen er allerede udført. Det er modernisering af den nuværende campingplads hvor strøm, vand og afløb samt en ny servicebygning allerede er sket.
Udvidelsen af betyde af de nuværende pladser bliver udvidet med 500 ekstra.
Artiklen er hentet fra Turistmonitor.
De har aftalt med Assens Kommune om en udvidelse af den samlede kapacitet. Der er tale om 11 ha tilstødende jordarealer som blev købt sammen med campingpladsen i 2012.
De forventer at det vil koste omkring 21 millioner kroner at oprense den forurening der er på grunden samt opgørelse af en tunnel, der skal forbinde campingpladsens områder og sikre adgang til et nærliggende sommerhusområde.
Gitte og Per Blaabjerg forventer en forøgelse på ca. 80.000 flere gæster som grundet campingpladsens beliggenhed kan spacere sig op i byen. Dette til gavn for de lokale butiksdrivende.
Den første del af udvidelsen er allerede udført. Det er modernisering af den nuværende campingplads hvor strøm, vand og afløb samt en ny servicebygning allerede er sket.
Udvidelsen af betyde af de nuværende pladser bliver udvidet med 500 ekstra.
Artiklen er hentet fra Turistmonitor.
Hedebo Strand Camping har store planer for det strand- og skovareal på 200.000 m2 som pladsen har købt. Dette svarer til 40 fodboldbaner.
Det er ikke meningen at lave en kæmpestor campingarealet på arealerne, men udvikle arealet til et naturskønt område, hvor det bliver muligt at etablere forskellige former for naturcamping. Det skal være til glæde for både den nuværende campingplads gæster og ikke mindst borgerne i Sæby. Visionen er at etablere flere overnatningsmuligheder på naturens præmisser.
Arealet breder sig både indenfor og udenfor 300 meter strandbeskyttelseslinje. Derudover er der 29 sommerhuse på lejet grund, hvilket de skal blive ved med.
De kystnære arealer kan ikke medregnes men den del der er skov, som kan gøres anvendeligt, således at gæsterne kan gå fra Sæby Havn og forbi campingpladsen og ind i skoven til Sulbæk Strand tættere på Frederikshavn. Dermed bliver hele området forbundet.
Hedebo Strand Camping ønsker også at udvikle driften af campingpladsen som i dag har 641 overnatningsenheder, hvoraf de 16 er hytter. Dette kunne være udvikling af camping i træer, etablering af shelters og andre alternative outdoor-aktiviteter.
Campingpladsen indgår, efter købet, i projekt Naturnætter, som hører under Dansk Kyst- og Naturturisme. Et projekt hvor de støtter udvalgte campingpladser, som ...
Det er ikke meningen at lave en kæmpestor campingarealet på arealerne, men udvikle arealet til et naturskønt område, hvor det bliver muligt at etablere forskellige former for naturcamping. Det skal være til glæde for både den nuværende campingplads gæster og ikke mindst borgerne i Sæby. Visionen er at etablere flere overnatningsmuligheder på naturens præmisser.
Arealet breder sig både indenfor og udenfor 300 meter strandbeskyttelseslinje. Derudover er der 29 sommerhuse på lejet grund, hvilket de skal blive ved med.
De kystnære arealer kan ikke medregnes men den del der er skov, som kan gøres anvendeligt, således at gæsterne kan gå fra Sæby Havn og forbi campingpladsen og ind i skoven til Sulbæk Strand tættere på Frederikshavn. Dermed bliver hele området forbundet.
Hedebo Strand Camping ønsker også at udvikle driften af campingpladsen som i dag har 641 overnatningsenheder, hvoraf de 16 er hytter. Dette kunne være udvikling af camping i træer, etablering af shelters og andre alternative outdoor-aktiviteter.
Campingpladsen indgår, efter købet, i projekt Naturnætter, som hører under Dansk Kyst- og Naturturisme. Et projekt hvor de støtter udvalgte campingpladser, som ...
Hvalpsund Camping har netop opnået certificering med EU-Blomsten.
Det har taget ét år, og har krævet en total gennemgang af pladsens faciliteter, hvilket har været et møde med paragraffer og tunge juridiske tekster.
Det handler om både at fremtidssikre pladsen og tiltrække nye kundegrupper forklarer Sofie og Brian Midtgaard Skov som købte campingpladsen i 2021.
Vi ønsker at gøre pladsen mere miljørigtig og samtidig understøtte gæsternes brug af den omkringliggende natur.
De har primært danske gæster, men også tyske og hollandske gæster finder pladsen der har 235 enheder.
Vi har udendørs yoga, guidede vandreture, bålarrangementer og i samarbejde med Kommunen lavet en undervands-snorkel-sti samt et naturrum, hvor det er muligt at låne waders, vandkikkerter og fiskenet m.m.
Et overnatningssted med EU-Blomsten skal leve op til følgende krav:
Energieffektive installationer inden for belysning og opvarmning af lokaler samt brugsvand.
Vandbesparende installationer i baderum og toiletter samt begrænsning af mængden af tøjvask.
Begrænsning af affaldsmængder ved madservering, gennem affaldssortering og forbud med at anvende en række engangsemballerede produkter
Forbud mod rygning i fællesrum.
Det har taget ét år, og har krævet en total gennemgang af pladsens faciliteter, hvilket har været et møde med paragraffer og tunge juridiske tekster.
Det handler om både at fremtidssikre pladsen og tiltrække nye kundegrupper forklarer Sofie og Brian Midtgaard Skov som købte campingpladsen i 2021.
Vi ønsker at gøre pladsen mere miljørigtig og samtidig understøtte gæsternes brug af den omkringliggende natur.
De har primært danske gæster, men også tyske og hollandske gæster finder pladsen der har 235 enheder.
Vi har udendørs yoga, guidede vandreture, bålarrangementer og i samarbejde med Kommunen lavet en undervands-snorkel-sti samt et naturrum, hvor det er muligt at låne waders, vandkikkerter og fiskenet m.m.
Et overnatningssted med EU-Blomsten skal leve op til følgende krav:
Energieffektive installationer inden for belysning og opvarmning af lokaler samt brugsvand.
Vandbesparende installationer i baderum og toiletter samt begrænsning af mængden af tøjvask.
Begrænsning af affaldsmængder ved madservering, gennem affaldssortering og forbud med at anvende en række engangsemballerede produkter
Forbud mod rygning i fællesrum.
Billeder fra Campingmæglerfirmaet Hans Korsgaard Aps' opslag Del gerne.
Har du tabt dit hjerte til madlavning og gerne vil have fri om vinteren er her muligheden.
Vi har netop fået Lundø Camping & Cafeteria til salg. Her er tale om, at hoved indtægten stammer fra madlavningen. Mindre campingplads beliggende direkte ved vandet. Dejlig privatbolig. Pris Kr. 3.500.000. Kun åben om sommeren. Levebrødsplads
Kontakt Campingmæglerfirmaet Hans Korsgaard Aps på tlf. 60692244
Har du tabt dit hjerte til madlavning og gerne vil have fri om vinteren er her muligheden.
Vi har netop fået Lundø Camping & Cafeteria til salg. Her er tale om, at hoved indtægten stammer fra madlavningen. Mindre campingplads beliggende direkte ved vandet. Dejlig privatbolig. Pris Kr. 3.500.000. Kun åben om sommeren. Levebrødsplads
Kontakt Campingmæglerfirmaet Hans Korsgaard Aps på tlf. 60692244
Skærbæk Ferieby.
Med belægningsprocenter på 20 på de danske campingpladser er det tankevækkende at se procenter på den anden side 60, hvilket Skærbæk Ferieby kan præstere.
Skærbæk Ferieby er ejet af 20 anpartshaver og har netop landet et overskud på ca. 4 millioner kroner.
Feriebyen består af ca. 100 feriehuse på hver 43 m2 indrettet med soveværelse, køkken/opholdsstue, badeværelse. Faktisk som de nyere danske hytter på campingpladserne. Derudover er der også et aktivitetscenter, kulturelle som sportslige faciliteter som fodbold, håndbold og svømning, kunstnerhus, teatersal samt vævestue.
Foruden traditionelle feriegæster benyttes faciliteterne også af træningslejre og til konferencer.
Til kommende sæsoner er det planen at bygge et nyt stort indendørs legeland på 1200 m2 til en pris af kr. 22,5 millioner kroner. Derudover går stedet med planer om en udvidelse af op til 100 ekstra huse.
Med belægningsprocenter på 20 på de danske campingpladser er det tankevækkende at se procenter på den anden side 60, hvilket Skærbæk Ferieby kan præstere.
Skærbæk Ferieby er ejet af 20 anpartshaver og har netop landet et overskud på ca. 4 millioner kroner.
Feriebyen består af ca. 100 feriehuse på hver 43 m2 indrettet med soveværelse, køkken/opholdsstue, badeværelse. Faktisk som de nyere danske hytter på campingpladserne. Derudover er der også et aktivitetscenter, kulturelle som sportslige faciliteter som fodbold, håndbold og svømning, kunstnerhus, teatersal samt vævestue.
Foruden traditionelle feriegæster benyttes faciliteterne også af træningslejre og til konferencer.
Til kommende sæsoner er det planen at bygge et nyt stort indendørs legeland på 1200 m2 til en pris af kr. 22,5 millioner kroner. Derudover går stedet med planer om en udvidelse af op til 100 ekstra huse.
Lundø Strand Camping til salg.
Pris Kr. 3.500.000.
Yderst velholdt og veldrevet campingplads med nyere servicebygning, stor privatbolig og restauration.
Pris Kr. 3.500.000.
Yderst velholdt og veldrevet campingplads med nyere servicebygning, stor privatbolig og restauration.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps. Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps. Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps. Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Så rinder der mod Jul.
Med mange år på bagen er dette ikke første gang og forhåbentligt ikke sidste gang. Tiden er vel til at gøre status over året.
Vi flyttede den 1. oktober til naboejendommen – Sundvej 8 i Virksund. Huset blev købt allerede i november 2022 og havde været udlejet indtil vi flyttede derop. Vi fik dog hurtig en udfordring idet huset skulle have nyt tag. Derfor har vi haft håndværkere i næsten 2 måneder
Nu er huset klaret med nyt badeværelse og velisoleret tag. Efterhånden har vi også klaret en del af indflytningen men mangler dog det sidste. Til dette har vi haft stor hjælp af bl.a. Andre som er kommet for at hjælpe med opgaven. Tak Andre. Svend Erik har også med stor iver deltaget med opgaverne. Tak til Svend Erik.
Desværre har jeg været ramt af svimmelhed i det meste af 2023 hvorfor vi har bortforpagtet campingpladsen til Pernille og Geert fra Viborg. De har siden deres opstart den 1. oktober brugt mange timer på at gøre pladsen klar til foråret. Tak til Pernille og Geert for deres arbejdsiver.
Grundet min situation har vi haft stort hjælp af Hanne og Keld, som også hjalp os sidste ...
Med mange år på bagen er dette ikke første gang og forhåbentligt ikke sidste gang. Tiden er vel til at gøre status over året.
Vi flyttede den 1. oktober til naboejendommen – Sundvej 8 i Virksund. Huset blev købt allerede i november 2022 og havde været udlejet indtil vi flyttede derop. Vi fik dog hurtig en udfordring idet huset skulle have nyt tag. Derfor har vi haft håndværkere i næsten 2 måneder
Nu er huset klaret med nyt badeværelse og velisoleret tag. Efterhånden har vi også klaret en del af indflytningen men mangler dog det sidste. Til dette har vi haft stor hjælp af bl.a. Andre som er kommet for at hjælpe med opgaven. Tak Andre. Svend Erik har også med stor iver deltaget med opgaverne. Tak til Svend Erik.
Desværre har jeg været ramt af svimmelhed i det meste af 2023 hvorfor vi har bortforpagtet campingpladsen til Pernille og Geert fra Viborg. De har siden deres opstart den 1. oktober brugt mange timer på at gøre pladsen klar til foråret. Tak til Pernille og Geert for deres arbejdsiver.
Grundet min situation har vi haft stort hjælp af Hanne og Keld, som også hjalp os sidste ...
Muligheder for påvirkning af indtjening.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den anden.
Faktuelle forhold. Alle campingpladser har en stor søgning i skoleferien og især i industriferien. I den øvrige periode fra opstarten i april til afslutningen af september kniber det voldsomt med overnatninger. Pladserne er en gennemsnitlig overnatningsprocent på ca. 20%. Dette er almindeligt kendt. Der er brug for radikale løsninger til ændring af dette. En metode er en skitsering af mulighederne.
Turister søger i denne tid mod naturen med gåture, strand/hav og vandreture. Tyskland, Norge og Sverige er store markeder for Danmark. Noget andet er, at gæsterne ønsker bæredygtighed.
X-købing Camping. Lad os komme med et eksempel på en mellemstørrelse campingplads på 150 enheder hvoraf de 10 enheder er hytter/mobilhomes. Servicefaciliteterne er gode uden at være prangende. Der er en del aktiviteter for børnene med bl.a. minigolf, fodboldbane, mooncars. Hovedmængden af fastliggerne er ældre campister samt familie med børn mellem 2 – 12 år. Mindre kiosk hvor det bl.a. er muligt at købe ...
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den anden.
Faktuelle forhold. Alle campingpladser har en stor søgning i skoleferien og især i industriferien. I den øvrige periode fra opstarten i april til afslutningen af september kniber det voldsomt med overnatninger. Pladserne er en gennemsnitlig overnatningsprocent på ca. 20%. Dette er almindeligt kendt. Der er brug for radikale løsninger til ændring af dette. En metode er en skitsering af mulighederne.
Turister søger i denne tid mod naturen med gåture, strand/hav og vandreture. Tyskland, Norge og Sverige er store markeder for Danmark. Noget andet er, at gæsterne ønsker bæredygtighed.
X-købing Camping. Lad os komme med et eksempel på en mellemstørrelse campingplads på 150 enheder hvoraf de 10 enheder er hytter/mobilhomes. Servicefaciliteterne er gode uden at være prangende. Der er en del aktiviteter for børnene med bl.a. minigolf, fodboldbane, mooncars. Hovedmængden af fastliggerne er ældre campister samt familie med børn mellem 2 – 12 år. Mindre kiosk hvor det bl.a. er muligt at købe ...
Turisme i Danmark.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den første.
Turismen i Danmark.
I 2020 var der 44,6 millioner overnatninger i Danmark. Et fald på 56,1 millioner i forhold til 2019. Dette skyldes Covid-19 pandemien i henhold til VisitDanmark. Turismen har derfor stor indflydelse på den danske økonomi i såvel indtjening som beskæftigelse.
En populær overnatningsform er camping som i 2020 stod for 24% af de samlede overnatninger.
Turismen påvirkes af mange forskellige faktorer, blandt andet sæsonbetonethed. Ser vi på camping må det konstateres, at 80% af overnatningerne, der ikke har med fastliggerne at gøre, er i det uger som har med skoleferien at gøre. Af disse 80% vil 80% heraf foregår i industriferien.
Der er dog andre faktorer som påvirker antallet af overnatninger. Her er vejret af afgørende betydning.
Ovennævnte har stor betydning på campingpladserne hvor antallet af medarbejder er meget påvirket af nævnte faktorer.
Det er derfor vigtig, at campingpladserne finder produkter der kan være med til at udligne den store forskel.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den første.
Turismen i Danmark.
I 2020 var der 44,6 millioner overnatninger i Danmark. Et fald på 56,1 millioner i forhold til 2019. Dette skyldes Covid-19 pandemien i henhold til VisitDanmark. Turismen har derfor stor indflydelse på den danske økonomi i såvel indtjening som beskæftigelse.
En populær overnatningsform er camping som i 2020 stod for 24% af de samlede overnatninger.
Turismen påvirkes af mange forskellige faktorer, blandt andet sæsonbetonethed. Ser vi på camping må det konstateres, at 80% af overnatningerne, der ikke har med fastliggerne at gøre, er i det uger som har med skoleferien at gøre. Af disse 80% vil 80% heraf foregår i industriferien.
Der er dog andre faktorer som påvirker antallet af overnatninger. Her er vejret af afgørende betydning.
Ovennævnte har stor betydning på campingpladserne hvor antallet af medarbejder er meget påvirket af nævnte faktorer.
Det er derfor vigtig, at campingpladserne finder produkter der kan være med til at udligne den store forskel.
Hvad ønsker de norske autocamper?
Norsk Turistudvikling har forespurgt om hvilke kriterier som gør, hvad der ønskes i forbindelse med overnatningssted.
76% sætter pris og tilgang til strøm som det vigtigste. Herefter følger tømningsmuligheder for spildevand og adgang til toiletter.
Sikkerhedsafstand har også stor betydning.
Værtskab og døgnåbning samt nattero har ligeledes betydning.
Antallet af stjerner (kvalitet) har ikke den store betydning. Dog vil ca. 20% vælge et overnatningssted med mindst 3 stjerner.
Omkring norske campingpladser er dårlige sanitære installationer en af årsagerne til at campingpladserne fravælges. Det modsatte, rene og velplejede pladser samt god service er til gengæld meget værdsat.
Undersøgelsen blev foretaget i august 2023.
Norsk Turistudvikling har forespurgt om hvilke kriterier som gør, hvad der ønskes i forbindelse med overnatningssted.
76% sætter pris og tilgang til strøm som det vigtigste. Herefter følger tømningsmuligheder for spildevand og adgang til toiletter.
Sikkerhedsafstand har også stor betydning.
Værtskab og døgnåbning samt nattero har ligeledes betydning.
Antallet af stjerner (kvalitet) har ikke den store betydning. Dog vil ca. 20% vælge et overnatningssted med mindst 3 stjerner.
Omkring norske campingpladser er dårlige sanitære installationer en af årsagerne til at campingpladserne fravælges. Det modsatte, rene og velplejede pladser samt god service er til gengæld meget værdsat.
Undersøgelsen blev foretaget i august 2023.
Ledige pladser koster omsætning.
Er der ledige pladser på campingpladsen mister man omsætning. Dette er selvfølgeligt umuligt at undgå, men der er en del forskellige måder at booste omsætningen.
Det første er brugen at internet, og gerne på side 1, når kunderne søger campingpladser. Dette gøres via SEO, hvor det drejer sig om, at være så langt oppe på listen over campingpladser, som muligt. Er man ikke familiær med begrebet må der søges hjælp hos de professionelle. Det er ikke alene placeringen på listen der er afgørende. Hjemmesiden skal være bedst muligt. Billederne skal give grobund for et besøg samtidig skal teksterne give lysten til at blive. Samtidig skal der også være gode anmeldelser fra sociale medier, så gæsterne ved, at produktet er godt.
Skiltningen er også vigtig. Skiltningen ved indkørslen skal være at en god kvalitet og gerne med logo, såfremt pladsen har en sådan. Indkørslen skal være attraktivt og indbydende. Blomsterbede er gerne med til at fremme indtrykket. Er der bygninger i nærheden af indkørslen skal disse fremtræde velholdte.
Vigtig er også den måde at telefonen bliver besvaret på. Man skal kunne smile gennem apparatet. Det er vigtigt for kunden, at denne tror, at man netop har ventet på at kunden ringer. ...
Er der ledige pladser på campingpladsen mister man omsætning. Dette er selvfølgeligt umuligt at undgå, men der er en del forskellige måder at booste omsætningen.
Det første er brugen at internet, og gerne på side 1, når kunderne søger campingpladser. Dette gøres via SEO, hvor det drejer sig om, at være så langt oppe på listen over campingpladser, som muligt. Er man ikke familiær med begrebet må der søges hjælp hos de professionelle. Det er ikke alene placeringen på listen der er afgørende. Hjemmesiden skal være bedst muligt. Billederne skal give grobund for et besøg samtidig skal teksterne give lysten til at blive. Samtidig skal der også være gode anmeldelser fra sociale medier, så gæsterne ved, at produktet er godt.
Skiltningen er også vigtig. Skiltningen ved indkørslen skal være at en god kvalitet og gerne med logo, såfremt pladsen har en sådan. Indkørslen skal være attraktivt og indbydende. Blomsterbede er gerne med til at fremme indtrykket. Er der bygninger i nærheden af indkørslen skal disse fremtræde velholdte.
Vigtig er også den måde at telefonen bliver besvaret på. Man skal kunne smile gennem apparatet. Det er vigtigt for kunden, at denne tror, at man netop har ventet på at kunden ringer. ...
Efter køb af campingplads.
Efter købet af campingpladsen er der en del opgaver der skal afklares. Vi prøver her at redegøre for nogle af punkterne.
Udlejningstilladelse.
Udlejningstilladelsen er en betingelse for drift af campingpladsen. Det er Kommunerne der udsteder tilladelsen.
Leverandører og håndværkere.
Bed sælger om en liste over de leverandører og håndværkere som denne har brugt. Herefter er det muligt, at kontakte konkurrenter til disse, for at sammenligne deres produkter. Leverandører er altid i konkurrence med andre. Med håndværkerne er tingene noget anderledes. Det er ikke alene timeprisen der er afgørende. Med håndværkerne er det vigtig, at de kommer når behovet er til stede. En håndværker der skal rykkes indtil flere gange, er ikke den rigtige. Vælge håndværkere med omhu.
Organisationer.
Der er to forskellige organisationer der er relevante. DK-CAMP har udviklet sig til en organisation der varetager de markedsføringsmæssige forhold. De har i mange år haft en årlig katalog hvor det er muligt at annoncere. Derudover hjælper de også pladserne med markedsføring via hjemmesider og internettet samt google adwords. I forbindelse med deres årlige generalforsamling, i november, er der en stor leverandørmesse..DK-CAMP samarbejder med HORESTA omkring det politiske.
COD, Camping Outdoor Danmark, varetager mere den politiske del. Men har også markedsføringsmæssige opgaver. ...
Efter købet af campingpladsen er der en del opgaver der skal afklares. Vi prøver her at redegøre for nogle af punkterne.
Udlejningstilladelse.
Udlejningstilladelsen er en betingelse for drift af campingpladsen. Det er Kommunerne der udsteder tilladelsen.
Leverandører og håndværkere.
Bed sælger om en liste over de leverandører og håndværkere som denne har brugt. Herefter er det muligt, at kontakte konkurrenter til disse, for at sammenligne deres produkter. Leverandører er altid i konkurrence med andre. Med håndværkerne er tingene noget anderledes. Det er ikke alene timeprisen der er afgørende. Med håndværkerne er det vigtig, at de kommer når behovet er til stede. En håndværker der skal rykkes indtil flere gange, er ikke den rigtige. Vælge håndværkere med omhu.
Organisationer.
Der er to forskellige organisationer der er relevante. DK-CAMP har udviklet sig til en organisation der varetager de markedsføringsmæssige forhold. De har i mange år haft en årlig katalog hvor det er muligt at annoncere. Derudover hjælper de også pladserne med markedsføring via hjemmesider og internettet samt google adwords. I forbindelse med deres årlige generalforsamling, i november, er der en stor leverandørmesse..DK-CAMP samarbejder med HORESTA omkring det politiske.
COD, Camping Outdoor Danmark, varetager mere den politiske del. Men har også markedsføringsmæssige opgaver. ...
Riis Resort sælges.
Riis er den nærmeste campingplads til Legoland. Flotte facilitere og mange hytter.
Riis er den nærmeste campingplads til Legoland. Flotte facilitere og mange hytter.
Ulslev Strand Camping til salg.
Ønsker du en plads beliggende ved én af Danmarks flotteste strande.
Ønsker du en plads beliggende ved én af Danmarks flotteste strande.
Hvordan bliver fremtidens camping?
Hvis danske campingpladser ikke i højere grad specialiserer sig og tilbyder noget unikt, risikere de, at fremtidige generationer fravælger camping som ferieform, skrev forsker Simon Tinghøj Lohmann Jensen i en rapport fra 2015.
Det er især temaer som ”rolige omgivelser”, ”dyr på pladsen”, ”kano og kajaksejlads”, ”natur”, ”wellness” og ikke mindst ”sport” som forskeren på det tidspunkt havde fundet som fremtiden.
Problemet var, at de danske campingpladser prøvede at være noget for alle og havde for meget fokus på børnefamilier. Det var nødvendigt også at tilbyde noget for singler og par under 50 år uden børn, fordi disse grupper bliver større.
Forskeren forudså også, at campisterne ikke længere tager på ferie for at slappe af. De vil tage på ferie for at få oplevelser.
I forbindelse med Corona gav det et campingboom.
Overnatningsantallet steg med næsten 10% fra 2020 til 2022. Der kom nye gæster til. Der blev blandet andet rift om Naturstyrelsens mange shelters og pludseligt var de punkter som forskeren nævnte i 2015 meget populære.
Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen vil tro at de ting som også vil præge fremtiden vil være seniorturisme, adventure, at være disconnected – altså væk fra mobiltelefonen og sociale medier.
Turisterne vil væk fra bilkøer og flyrejser på monkey-class. De vil have fred og ro, fravær af larm og støj. De ønsker natur, ren luft, rent vand, mad uden gift samt sikkerhed og tryghed, når de er på ferie. Danmark skal også begynde at forberede sig på, at vi skal dele vores lille, grønne land med turister fra Sydeuropa som lider at store varmegrader om sommeren.
Det er også almindeligt kendt, at mange søger luksus. Især indenfor udlejning er de hotelmæssige funktioner som rengøring, opredning, morgenmad m.m. blevet et must indenfor leje af hytter, glamping eller mobilhomes.
Hvis danske campingpladser ikke i højere grad specialiserer sig og tilbyder noget unikt, risikere de, at fremtidige generationer fravælger camping som ferieform, skrev forsker Simon Tinghøj Lohmann Jensen i en rapport fra 2015.
Det er især temaer som ”rolige omgivelser”, ”dyr på pladsen”, ”kano og kajaksejlads”, ”natur”, ”wellness” og ikke mindst ”sport” som forskeren på det tidspunkt havde fundet som fremtiden.
Problemet var, at de danske campingpladser prøvede at være noget for alle og havde for meget fokus på børnefamilier. Det var nødvendigt også at tilbyde noget for singler og par under 50 år uden børn, fordi disse grupper bliver større.
Forskeren forudså også, at campisterne ikke længere tager på ferie for at slappe af. De vil tage på ferie for at få oplevelser.
I forbindelse med Corona gav det et campingboom.
Overnatningsantallet steg med næsten 10% fra 2020 til 2022. Der kom nye gæster til. Der blev blandet andet rift om Naturstyrelsens mange shelters og pludseligt var de punkter som forskeren nævnte i 2015 meget populære.
Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen vil tro at de ting som også vil præge fremtiden vil være seniorturisme, adventure, at være disconnected – altså væk fra mobiltelefonen og sociale medier.
Turisterne vil væk fra bilkøer og flyrejser på monkey-class. De vil have fred og ro, fravær af larm og støj. De ønsker natur, ren luft, rent vand, mad uden gift samt sikkerhed og tryghed, når de er på ferie. Danmark skal også begynde at forberede sig på, at vi skal dele vores lille, grønne land med turister fra Sydeuropa som lider at store varmegrader om sommeren.
Det er også almindeligt kendt, at mange søger luksus. Især indenfor udlejning er de hotelmæssige funktioner som rengøring, opredning, morgenmad m.m. blevet et must indenfor leje af hytter, glamping eller mobilhomes.
Inden længe vil der komme et nyt landdistriksudspil som gerne skulle give bedre vilkår for campingpladserne mener bl.a. Camping Outdoor Denmark og Dansk Erhverv.
Det nye udspil skal gerne gøre det lettere for virksomhederne at skabe arbejdspladser og øget vækst. Campingpladserne spiller en stor rolle i landområderne.
Campingpladserne belægningsprocent er faldet fra ca. 30% til ca. 20% hvilket klart tilkendegiver at campingreglementet giver store problemer. Reglementet er fra 1970érne og løbende blevet justeret.
Den er desværre ude af trit med udviklingen og turisternes efterspørgsel. Den giver bl.a. begrænsninger i indretning af pladserne, større på hytter, mobilhomes, åbningstider med videre.
Camping Outdoor Danmark og Dansk Erhverv håber at det kommende landdistriktudspil kan give bedre rammevilkår for campingpladserne. De håber at campingreglementet kan blive erstattet af ét regelsæt, der omfatter alle naturnære overnatningsformer og som samtidig giver langt bedre muligheder for at indrette deres arealer og levere tidssvarende tilbud og faciliteter.
Det kan bl.a. nævnes at størrelserne på hytter maksimalt må være på 45m2. Dette indebærer at familier med mange børn må fravælge muligheden. Omkring mobilhomes er det kun campingpladsejer der må være ejer. Dette afskærer campisterne for produktet. Der er også regler omkring antallet af turistpladser og fastliggerpladser samt åbningstider.
Det nye udspil skal gerne gøre det lettere for virksomhederne at skabe arbejdspladser og øget vækst. Campingpladserne spiller en stor rolle i landområderne.
Campingpladserne belægningsprocent er faldet fra ca. 30% til ca. 20% hvilket klart tilkendegiver at campingreglementet giver store problemer. Reglementet er fra 1970érne og løbende blevet justeret.
Den er desværre ude af trit med udviklingen og turisternes efterspørgsel. Den giver bl.a. begrænsninger i indretning af pladserne, større på hytter, mobilhomes, åbningstider med videre.
Camping Outdoor Danmark og Dansk Erhverv håber at det kommende landdistriktudspil kan give bedre rammevilkår for campingpladserne. De håber at campingreglementet kan blive erstattet af ét regelsæt, der omfatter alle naturnære overnatningsformer og som samtidig giver langt bedre muligheder for at indrette deres arealer og levere tidssvarende tilbud og faciliteter.
Det kan bl.a. nævnes at størrelserne på hytter maksimalt må være på 45m2. Dette indebærer at familier med mange børn må fravælge muligheden. Omkring mobilhomes er det kun campingpladsejer der må være ejer. Dette afskærer campisterne for produktet. Der er også regler omkring antallet af turistpladser og fastliggerpladser samt åbningstider.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps.
Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps.
Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Ulovligt camping.
Politiet ved Malaga i Spanien måtte tidlig om morgenen den 5. marts rydde et populært område hvor autocamper og telte ulovligt opholdt sig.
Området er et smalt 12 kilometer lang tange beliggende parallelt med kysten med flotte strande og en spektakulær udsigt.
Det var en gruppe af lokale personer der havde rapporteret den ulovlige campering som har været af en længerevarende periode.
Problemerne med autocampernes måde at ”raste” på har nu nået et leje hvor nogle områder er så belastet, at der skrides til handling som dette eksempel tyder på.
Er tiden ikke kommet til, at der indledes en fornuftig dialog med organisationerne omkring autocamperne i relation til brugen af campingpladserne som overnatningsmuligheder.
Med over 1 million autocampere i Europa og stadig stigende, må det være i alles interesse at de finder hinanden i fælles fodslag.
Politiet ved Malaga i Spanien måtte tidlig om morgenen den 5. marts rydde et populært område hvor autocamper og telte ulovligt opholdt sig.
Området er et smalt 12 kilometer lang tange beliggende parallelt med kysten med flotte strande og en spektakulær udsigt.
Det var en gruppe af lokale personer der havde rapporteret den ulovlige campering som har været af en længerevarende periode.
Problemerne med autocampernes måde at ”raste” på har nu nået et leje hvor nogle områder er så belastet, at der skrides til handling som dette eksempel tyder på.
Er tiden ikke kommet til, at der indledes en fornuftig dialog med organisationerne omkring autocamperne i relation til brugen af campingpladserne som overnatningsmuligheder.
Med over 1 million autocampere i Europa og stadig stigende, må det være i alles interesse at de finder hinanden i fælles fodslag.
Regulering af overnatningsmuligheder for autocampere mv.
I den spanske region, Navarra er der netop blevet godkendt et nyt dekret, der regulerer overnatningsmuligheder for autocampere, campervans, campingvogne og lignende.
Dekretet betyder overnatningsmuligheder for nævnte kategorier under bestemte forhold. Alle skal kunne tilbyde vand samt tømning af kloak. Affaldssortering, førstehjælpsudstyr og synlig skiltning af betaling, betingelser og regler ved brug af området. Er området til flere end 10 enheder skal der være bad, toilet samt håndvask.
Overnatningsmulighederne må maksimalt have 20 enheder som basis. Dette kan dog udvides til 40 enheder ved at øge vandindtag og kloakeringen samt tilbyde strøm til mindst 30% af pladserne samt ekstra faciliteter som vaskemaskine, internet samt andre tiltag som områder til kæledyr, servicepersonale, transport til byer samt fællesrum og picnic område.
Overnatningsområdet skal afgrænses med hegn på en højde på minimum 1,5 meter og 80% af arealet skal have et minimums areal på 32 m2 og resten skal være mindst på 28 m2.
Tilbydes der mere end 5 pladser er ejeren forpligtiget til at have adgangskontrol samt muliggøre identifikation af de køretøjer der kommer på pladsen. Adgangskontrol kan udføres ved at montere en automatisk bom ved indkørslen. Pladsen skal sikres ved en personligt eller fjernovervågningssystem. Opholdstiden må ikke overstige 48 timer.
Turistaktiviteterne kan også indrette sig med denne form for overnatningsmulighed. Her må enhedsantallet dog ikke overstige 5.
I den spanske region, Navarra er der netop blevet godkendt et nyt dekret, der regulerer overnatningsmuligheder for autocampere, campervans, campingvogne og lignende.
Dekretet betyder overnatningsmuligheder for nævnte kategorier under bestemte forhold. Alle skal kunne tilbyde vand samt tømning af kloak. Affaldssortering, førstehjælpsudstyr og synlig skiltning af betaling, betingelser og regler ved brug af området. Er området til flere end 10 enheder skal der være bad, toilet samt håndvask.
Overnatningsmulighederne må maksimalt have 20 enheder som basis. Dette kan dog udvides til 40 enheder ved at øge vandindtag og kloakeringen samt tilbyde strøm til mindst 30% af pladserne samt ekstra faciliteter som vaskemaskine, internet samt andre tiltag som områder til kæledyr, servicepersonale, transport til byer samt fællesrum og picnic område.
Overnatningsområdet skal afgrænses med hegn på en højde på minimum 1,5 meter og 80% af arealet skal have et minimums areal på 32 m2 og resten skal være mindst på 28 m2.
Tilbydes der mere end 5 pladser er ejeren forpligtiget til at have adgangskontrol samt muliggøre identifikation af de køretøjer der kommer på pladsen. Adgangskontrol kan udføres ved at montere en automatisk bom ved indkørslen. Pladsen skal sikres ved en personligt eller fjernovervågningssystem. Opholdstiden må ikke overstige 48 timer.
Turistaktiviteterne kan også indrette sig med denne form for overnatningsmulighed. Her må enhedsantallet dog ikke overstige 5.
Efter salget af CampOne til First Camp er Gitte og Per Blaabjerg begyndt på udvikling af City Camp Assens Strand som de stadig ejer.
De har aftalt med Assens Kommune om en udvidelse af den samlede kapacitet. Der er tale om 11 ha tilstødende jordarealer som blev købt sammen med campingpladsen i 2012.
De forventer at det vil koste omkring 21 millioner kroner at oprense den forurening der er på grunden samt opgørelse af en tunnel, der skal forbinde campingpladsens områder og sikre adgang til et nærliggende sommerhusområde.
Gitte og Per Blaabjerg forventer en forøgelse på ca. 80.000 flere gæster som grundet campingpladsens beliggenhed kan spacere sig op i byen. Dette til gavn for de lokale butiksdrivende.
Den første del af udvidelsen er allerede udført. Det er modernisering af den nuværende campingplads hvor strøm, vand og afløb samt en ny servicebygning allerede er sket.
Udvidelsen af betyde af de nuværende pladser bliver udvidet med 500 ekstra.
Artiklen er hentet fra Turistmonitor.
De har aftalt med Assens Kommune om en udvidelse af den samlede kapacitet. Der er tale om 11 ha tilstødende jordarealer som blev købt sammen med campingpladsen i 2012.
De forventer at det vil koste omkring 21 millioner kroner at oprense den forurening der er på grunden samt opgørelse af en tunnel, der skal forbinde campingpladsens områder og sikre adgang til et nærliggende sommerhusområde.
Gitte og Per Blaabjerg forventer en forøgelse på ca. 80.000 flere gæster som grundet campingpladsens beliggenhed kan spacere sig op i byen. Dette til gavn for de lokale butiksdrivende.
Den første del af udvidelsen er allerede udført. Det er modernisering af den nuværende campingplads hvor strøm, vand og afløb samt en ny servicebygning allerede er sket.
Udvidelsen af betyde af de nuværende pladser bliver udvidet med 500 ekstra.
Artiklen er hentet fra Turistmonitor.
Hedebo Strand Camping har store planer for det strand- og skovareal på 200.000 m2 som pladsen har købt. Dette svarer til 40 fodboldbaner.
Det er ikke meningen at lave en kæmpestor campingarealet på arealerne, men udvikle arealet til et naturskønt område, hvor det bliver muligt at etablere forskellige former for naturcamping. Det skal være til glæde for både den nuværende campingplads gæster og ikke mindst borgerne i Sæby. Visionen er at etablere flere overnatningsmuligheder på naturens præmisser.
Arealet breder sig både indenfor og udenfor 300 meter strandbeskyttelseslinje. Derudover er der 29 sommerhuse på lejet grund, hvilket de skal blive ved med.
De kystnære arealer kan ikke medregnes men den del der er skov, som kan gøres anvendeligt, således at gæsterne kan gå fra Sæby Havn og forbi campingpladsen og ind i skoven til Sulbæk Strand tættere på Frederikshavn. Dermed bliver hele området forbundet.
Hedebo Strand Camping ønsker også at udvikle driften af campingpladsen som i dag har 641 overnatningsenheder, hvoraf de 16 er hytter. Dette kunne være udvikling af camping i træer, etablering af shelters og andre alternative outdoor-aktiviteter.
Campingpladsen indgår, efter købet, i projekt Naturnætter, som hører under Dansk Kyst- og Naturturisme. Et projekt hvor de støtter udvalgte campingpladser, som arbejder med visioner om at udvikle pladserne i samspil med naturen. Dette betyder bl.a. at campingpladsen har fået bevilget en arkitekt, der nu vil komme med et bud på en plan for, hvordan det store areal kan udvikles.
Det er ikke meningen at lave en kæmpestor campingarealet på arealerne, men udvikle arealet til et naturskønt område, hvor det bliver muligt at etablere forskellige former for naturcamping. Det skal være til glæde for både den nuværende campingplads gæster og ikke mindst borgerne i Sæby. Visionen er at etablere flere overnatningsmuligheder på naturens præmisser.
Arealet breder sig både indenfor og udenfor 300 meter strandbeskyttelseslinje. Derudover er der 29 sommerhuse på lejet grund, hvilket de skal blive ved med.
De kystnære arealer kan ikke medregnes men den del der er skov, som kan gøres anvendeligt, således at gæsterne kan gå fra Sæby Havn og forbi campingpladsen og ind i skoven til Sulbæk Strand tættere på Frederikshavn. Dermed bliver hele området forbundet.
Hedebo Strand Camping ønsker også at udvikle driften af campingpladsen som i dag har 641 overnatningsenheder, hvoraf de 16 er hytter. Dette kunne være udvikling af camping i træer, etablering af shelters og andre alternative outdoor-aktiviteter.
Campingpladsen indgår, efter købet, i projekt Naturnætter, som hører under Dansk Kyst- og Naturturisme. Et projekt hvor de støtter udvalgte campingpladser, som arbejder med visioner om at udvikle pladserne i samspil med naturen. Dette betyder bl.a. at campingpladsen har fået bevilget en arkitekt, der nu vil komme med et bud på en plan for, hvordan det store areal kan udvikles.
Hvalpsund Camping har netop opnået certificering med EU-Blomsten.
Det har taget ét år, og har krævet en total gennemgang af pladsens faciliteter, hvilket har været et møde med paragraffer og tunge juridiske tekster.
Det handler om både at fremtidssikre pladsen og tiltrække nye kundegrupper forklarer Sofie og Brian Midtgaard Skov som købte campingpladsen i 2021.
Vi ønsker at gøre pladsen mere miljørigtig og samtidig understøtte gæsternes brug af den omkringliggende natur.
De har primært danske gæster, men også tyske og hollandske gæster finder pladsen der har 235 enheder.
Vi har udendørs yoga, guidede vandreture, bålarrangementer og i samarbejde med Kommunen lavet en undervands-snorkel-sti samt et naturrum, hvor det er muligt at låne waders, vandkikkerter og fiskenet m.m.
Et overnatningssted med EU-Blomsten skal leve op til følgende krav:
Energieffektive installationer inden for belysning og opvarmning af lokaler samt brugsvand.
Vandbesparende installationer i baderum og toiletter samt begrænsning af mængden af tøjvask.
Begrænsning af affaldsmængder ved madservering, gennem affaldssortering og forbud med at anvende en række engangsemballerede produkter
Forbud mod rygning i fællesrum.
Det har taget ét år, og har krævet en total gennemgang af pladsens faciliteter, hvilket har været et møde med paragraffer og tunge juridiske tekster.
Det handler om både at fremtidssikre pladsen og tiltrække nye kundegrupper forklarer Sofie og Brian Midtgaard Skov som købte campingpladsen i 2021.
Vi ønsker at gøre pladsen mere miljørigtig og samtidig understøtte gæsternes brug af den omkringliggende natur.
De har primært danske gæster, men også tyske og hollandske gæster finder pladsen der har 235 enheder.
Vi har udendørs yoga, guidede vandreture, bålarrangementer og i samarbejde med Kommunen lavet en undervands-snorkel-sti samt et naturrum, hvor det er muligt at låne waders, vandkikkerter og fiskenet m.m.
Et overnatningssted med EU-Blomsten skal leve op til følgende krav:
Energieffektive installationer inden for belysning og opvarmning af lokaler samt brugsvand.
Vandbesparende installationer i baderum og toiletter samt begrænsning af mængden af tøjvask.
Begrænsning af affaldsmængder ved madservering, gennem affaldssortering og forbud med at anvende en række engangsemballerede produkter
Forbud mod rygning i fællesrum.
Billeder fra Campingmæglerfirmaet Hans Korsgaard Aps' opslag
Del gerne.
Har du tabt dit hjerte til madlavning og gerne vil have fri om vinteren er her muligheden.
Vi har netop fået Lundø Camping & Cafeteria til salg. Her er tale om, at hoved indtægten stammer fra madlavningen. Mindre campingplads beliggende direkte ved vandet. Dejlig privatbolig. Pris Kr. 3.500.000. Kun åben om sommeren. Levebrødsplads
Kontakt Campingmæglerfirmaet Hans Korsgaard Aps på tlf. 60692244
Har du tabt dit hjerte til madlavning og gerne vil have fri om vinteren er her muligheden.
Vi har netop fået Lundø Camping & Cafeteria til salg. Her er tale om, at hoved indtægten stammer fra madlavningen. Mindre campingplads beliggende direkte ved vandet. Dejlig privatbolig. Pris Kr. 3.500.000. Kun åben om sommeren. Levebrødsplads
Kontakt Campingmæglerfirmaet Hans Korsgaard Aps på tlf. 60692244
Skærbæk Ferieby.
Med belægningsprocenter på 20 på de danske campingpladser er det tankevækkende at se procenter på den anden side 60, hvilket Skærbæk Ferieby kan præstere.
Skærbæk Ferieby er ejet af 20 anpartshaver og har netop landet et overskud på ca. 4 millioner kroner.
Feriebyen består af ca. 100 feriehuse på hver 43 m2 indrettet med soveværelse, køkken/opholdsstue, badeværelse. Faktisk som de nyere danske hytter på campingpladserne. Derudover er der også et aktivitetscenter, kulturelle som sportslige faciliteter som fodbold, håndbold og svømning, kunstnerhus, teatersal samt vævestue.
Foruden traditionelle feriegæster benyttes faciliteterne også af træningslejre og til konferencer.
Til kommende sæsoner er det planen at bygge et nyt stort indendørs legeland på 1200 m2 til en pris af kr. 22,5 millioner kroner. Derudover går stedet med planer om en udvidelse af op til 100 ekstra huse.
Med belægningsprocenter på 20 på de danske campingpladser er det tankevækkende at se procenter på den anden side 60, hvilket Skærbæk Ferieby kan præstere.
Skærbæk Ferieby er ejet af 20 anpartshaver og har netop landet et overskud på ca. 4 millioner kroner.
Feriebyen består af ca. 100 feriehuse på hver 43 m2 indrettet med soveværelse, køkken/opholdsstue, badeværelse. Faktisk som de nyere danske hytter på campingpladserne. Derudover er der også et aktivitetscenter, kulturelle som sportslige faciliteter som fodbold, håndbold og svømning, kunstnerhus, teatersal samt vævestue.
Foruden traditionelle feriegæster benyttes faciliteterne også af træningslejre og til konferencer.
Til kommende sæsoner er det planen at bygge et nyt stort indendørs legeland på 1200 m2 til en pris af kr. 22,5 millioner kroner. Derudover går stedet med planer om en udvidelse af op til 100 ekstra huse.
Lundø Strand Camping til salg.
Lundø Strand Camping til salg.
Pris Kr. 3.500.000.
Yderst velholdt og veldrevet campingplads med nyere servicebygning, stor privatbolig og restauration.
Pris Kr. 3.500.000.
Yderst velholdt og veldrevet campingplads med nyere servicebygning, stor privatbolig og restauration.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps.
Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps.
Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Campingmægler Hans Korsgaard Aps.
Søger du nye udfordringer med familien i højsædet? Så har vi et godt tilbud til dig.
Så rinder der mod Jul.
Med mange år på bagen er dette ikke første gang og forhåbentligt ikke sidste gang. Tiden er vel til at gøre status over året.
Vi flyttede den 1. oktober til naboejendommen – Sundvej 8 i Virksund. Huset blev købt allerede i november 2022 og havde været udlejet indtil vi flyttede derop. Vi fik dog hurtig en udfordring idet huset skulle have nyt tag. Derfor har vi haft håndværkere i næsten 2 måneder
Nu er huset klaret med nyt badeværelse og velisoleret tag. Efterhånden har vi også klaret en del af indflytningen men mangler dog det sidste. Til dette har vi haft stor hjælp af bl.a. Andre som er kommet for at hjælpe med opgaven. Tak Andre. Svend Erik har også med stor iver deltaget med opgaverne. Tak til Svend Erik.
Desværre har jeg været ramt af svimmelhed i det meste af 2023 hvorfor vi har bortforpagtet campingpladsen til Pernille og Geert fra Viborg. De har siden deres opstart den 1. oktober brugt mange timer på at gøre pladsen klar til foråret. Tak til Pernille og Geert for deres arbejdsiver.
Grundet min situation har vi haft stort hjælp af Hanne og Keld, som også hjalp os sidste år. Derudover har mange af campisterne været gode til at hjælpe med forskellige opgaver. Tak til alle.
Campingmæglerfirmaet fortsætter på uformindsket kraft og havde i 2023 et af de bedste år. Vores to konsulenter Alice og Lars har været en vigtig årsag til dette. Tak til Alice og Lars.
Foruden hus købte vi også en autocamper sidste vinter. Vi har desværre næsten ikke brugt den, men Louise og Thomas, sammen med Luna og Pelle, har bl.a. været til fodbold cup i Vildbjerg, hvor bedstefaderen lovede Pelle nogle nye fodboldstøvler såfremt han kom med pokalen. Det var en stolt Pelle der kunne fremvise et billede af resultatet. Tillykke til Pelle men også glædeligt Jul og Godt Nytår til hele familien Maribo Korsgaard.
Efter bortforpagtningen af campingpladsen er planen, at vi til foråret til prøve kræfter med autocamperen. Vi har bl.a. planlagt ture til f.eks. Portugal og Spanien.
Ana har været i Moldavien et par gange her i 2023. Hendes mor er 92 år og nærmer sig et tidspunkt hvor tiden vil rinde ud. Vi ønsker hele familien dernede en rigtig Glædelig Jul og Godt Nytår.
Slutteligt vil Ana og jeg gerne ønsker alle en Glædelig Jul og Godt Nytår.
Ana og Hans.
Med mange år på bagen er dette ikke første gang og forhåbentligt ikke sidste gang. Tiden er vel til at gøre status over året.
Vi flyttede den 1. oktober til naboejendommen – Sundvej 8 i Virksund. Huset blev købt allerede i november 2022 og havde været udlejet indtil vi flyttede derop. Vi fik dog hurtig en udfordring idet huset skulle have nyt tag. Derfor har vi haft håndværkere i næsten 2 måneder
Nu er huset klaret med nyt badeværelse og velisoleret tag. Efterhånden har vi også klaret en del af indflytningen men mangler dog det sidste. Til dette har vi haft stor hjælp af bl.a. Andre som er kommet for at hjælpe med opgaven. Tak Andre. Svend Erik har også med stor iver deltaget med opgaverne. Tak til Svend Erik.
Desværre har jeg været ramt af svimmelhed i det meste af 2023 hvorfor vi har bortforpagtet campingpladsen til Pernille og Geert fra Viborg. De har siden deres opstart den 1. oktober brugt mange timer på at gøre pladsen klar til foråret. Tak til Pernille og Geert for deres arbejdsiver.
Grundet min situation har vi haft stort hjælp af Hanne og Keld, som også hjalp os sidste år. Derudover har mange af campisterne været gode til at hjælpe med forskellige opgaver. Tak til alle.
Campingmæglerfirmaet fortsætter på uformindsket kraft og havde i 2023 et af de bedste år. Vores to konsulenter Alice og Lars har været en vigtig årsag til dette. Tak til Alice og Lars.
Foruden hus købte vi også en autocamper sidste vinter. Vi har desværre næsten ikke brugt den, men Louise og Thomas, sammen med Luna og Pelle, har bl.a. været til fodbold cup i Vildbjerg, hvor bedstefaderen lovede Pelle nogle nye fodboldstøvler såfremt han kom med pokalen. Det var en stolt Pelle der kunne fremvise et billede af resultatet. Tillykke til Pelle men også glædeligt Jul og Godt Nytår til hele familien Maribo Korsgaard.
Efter bortforpagtningen af campingpladsen er planen, at vi til foråret til prøve kræfter med autocamperen. Vi har bl.a. planlagt ture til f.eks. Portugal og Spanien.
Ana har været i Moldavien et par gange her i 2023. Hendes mor er 92 år og nærmer sig et tidspunkt hvor tiden vil rinde ud. Vi ønsker hele familien dernede en rigtig Glædelig Jul og Godt Nytår.
Slutteligt vil Ana og jeg gerne ønsker alle en Glædelig Jul og Godt Nytår.
Ana og Hans.
Muligheder for påvirkning af indtjening.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den anden.
Faktuelle forhold. Alle campingpladser har en stor søgning i skoleferien og især i industriferien. I den øvrige periode fra opstarten i april til afslutningen af september kniber det voldsomt med overnatninger. Pladserne er en gennemsnitlig overnatningsprocent på ca. 20%. Dette er almindeligt kendt. Der er brug for radikale løsninger til ændring af dette. En metode er en skitsering af mulighederne.
Turister søger i denne tid mod naturen med gåture, strand/hav og vandreture. Tyskland, Norge og Sverige er store markeder for Danmark. Noget andet er, at gæsterne ønsker bæredygtighed.
X-købing Camping. Lad os komme med et eksempel på en mellemstørrelse campingplads på 150 enheder hvoraf de 10 enheder er hytter/mobilhomes. Servicefaciliteterne er gode uden at være prangende. Der er en del aktiviteter for børnene med bl.a. minigolf, fodboldbane, mooncars. Hovedmængden af fastliggerne er ældre campister samt familie med børn mellem 2 – 12 år. Mindre kiosk hvor det bl.a. er muligt at købe morgenbrød. Området har en del attraktioner. Nyere hjemmeside med en stor mængde af oplysninger om pladsen samt attraktioner i nærheden.
Om vinteren er pladsen meget aktiv på messer og udstillinger.
Analyse. Analysen af campingpladsen vil formulere muligheder for at kunne differentiere sig fra andre campingpladser i området og dermed styrkepositionen.
Første analyse vil være at beskrive campingpladsens servicekoncept. Kerneydelsen er overnatning med muligheder for online-booking, God hjemmeside, Rådgivning via mail og telefon samt synligt værtskab. Muligheder for indkøb samt stor legeplads.
Målgruppe. Målgruppen kunne være familier med børn samt ægtepar over 45 år. Børnefamilierne vil være meget aktive på de sociale medier. Mængden af disse familier er omkring 1 million i Danmark. Ægtepar over 45 år har Facebook som deres foretrukne medie. Det vil denne målgruppe der vil være mest oplagt som kunder udenfor skoleferien, idet der blandt disse vil være mange pensionister.
Påvirkning. En måde som campingpladsen kunne påvirke deres image, er at stimulere om deres positive omtale. Dette gøres gennem Trustpilot, Tripadviser og andre anmeldelser på virksomhedens Facebookside. En anden måde er, at høje pladsens kvalitet af service overfor gæsterne. Dermed styrkes mund til mund-metoden.
Der er nu forskellige analyser til at beskrive såvel eksterne forhold til campingpladsen som værende såvel politisk, økonomisk, sociokulturelle, teknologiske, miljømæssige og lovgivningsmæssige forhold.
Analyse muligheder. En analyse som er meget brugt, er SWOT-analysen som beskriver campingpladsens styrker, svagheder, muligheder og trusler. Af andre muligheder er Revenue Mangement som betyder at tilbyde et produkt, til den rigtige pris og på det rigtige tidspunkt.
Konklusion. Når alt dette er udført er tidspunktet hvor det kan konkluderes hvilke tiltag der kan øge campingpladsens indtjening med nye produkter og handlingsplanen for at tydeliggøre dette overfor kunderne.
En oplagt mulighed kunne være flere overnatningsmuligheder som hytter/mobilhomes, glamping, kurser og en større prisdifferencering udenfor hovedsæsonen.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den anden.
Faktuelle forhold. Alle campingpladser har en stor søgning i skoleferien og især i industriferien. I den øvrige periode fra opstarten i april til afslutningen af september kniber det voldsomt med overnatninger. Pladserne er en gennemsnitlig overnatningsprocent på ca. 20%. Dette er almindeligt kendt. Der er brug for radikale løsninger til ændring af dette. En metode er en skitsering af mulighederne.
Turister søger i denne tid mod naturen med gåture, strand/hav og vandreture. Tyskland, Norge og Sverige er store markeder for Danmark. Noget andet er, at gæsterne ønsker bæredygtighed.
X-købing Camping. Lad os komme med et eksempel på en mellemstørrelse campingplads på 150 enheder hvoraf de 10 enheder er hytter/mobilhomes. Servicefaciliteterne er gode uden at være prangende. Der er en del aktiviteter for børnene med bl.a. minigolf, fodboldbane, mooncars. Hovedmængden af fastliggerne er ældre campister samt familie med børn mellem 2 – 12 år. Mindre kiosk hvor det bl.a. er muligt at købe morgenbrød. Området har en del attraktioner. Nyere hjemmeside med en stor mængde af oplysninger om pladsen samt attraktioner i nærheden.
Om vinteren er pladsen meget aktiv på messer og udstillinger.
Analyse. Analysen af campingpladsen vil formulere muligheder for at kunne differentiere sig fra andre campingpladser i området og dermed styrkepositionen.
Første analyse vil være at beskrive campingpladsens servicekoncept. Kerneydelsen er overnatning med muligheder for online-booking, God hjemmeside, Rådgivning via mail og telefon samt synligt værtskab. Muligheder for indkøb samt stor legeplads.
Målgruppe. Målgruppen kunne være familier med børn samt ægtepar over 45 år. Børnefamilierne vil være meget aktive på de sociale medier. Mængden af disse familier er omkring 1 million i Danmark. Ægtepar over 45 år har Facebook som deres foretrukne medie. Det vil denne målgruppe der vil være mest oplagt som kunder udenfor skoleferien, idet der blandt disse vil være mange pensionister.
Påvirkning. En måde som campingpladsen kunne påvirke deres image, er at stimulere om deres positive omtale. Dette gøres gennem Trustpilot, Tripadviser og andre anmeldelser på virksomhedens Facebookside. En anden måde er, at høje pladsens kvalitet af service overfor gæsterne. Dermed styrkes mund til mund-metoden.
Der er nu forskellige analyser til at beskrive såvel eksterne forhold til campingpladsen som værende såvel politisk, økonomisk, sociokulturelle, teknologiske, miljømæssige og lovgivningsmæssige forhold.
Analyse muligheder. En analyse som er meget brugt, er SWOT-analysen som beskriver campingpladsens styrker, svagheder, muligheder og trusler. Af andre muligheder er Revenue Mangement som betyder at tilbyde et produkt, til den rigtige pris og på det rigtige tidspunkt.
Konklusion. Når alt dette er udført er tidspunktet hvor det kan konkluderes hvilke tiltag der kan øge campingpladsens indtjening med nye produkter og handlingsplanen for at tydeliggøre dette overfor kunderne.
En oplagt mulighed kunne være flere overnatningsmuligheder som hytter/mobilhomes, glamping, kurser og en større prisdifferencering udenfor hovedsæsonen.
Turisme i Danmark.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den første.
Turismen i Danmark.
I 2020 var der 44,6 millioner overnatninger i Danmark. Et fald på 56,1 millioner i forhold til 2019. Dette skyldes Covid-19 pandemien i henhold til VisitDanmark. Turismen har derfor stor indflydelse på den danske økonomi i såvel indtjening som beskæftigelse.
En populær overnatningsform er camping som i 2020 stod for 24% af de samlede overnatninger.
Turismen påvirkes af mange forskellige faktorer, blandt andet sæsonbetonethed. Ser vi på camping må det konstateres, at 80% af overnatningerne, der ikke har med fastliggerne at gøre, er i det uger som har med skoleferien at gøre. Af disse 80% vil 80% heraf foregår i industriferien.
Der er dog andre faktorer som påvirker antallet af overnatninger. Her er vejret af afgørende betydning.
Ovennævnte har stor betydning på campingpladserne hvor antallet af medarbejder er meget påvirket af nævnte faktorer.
Det er derfor vigtig, at campingpladserne finder produkter der kan være med til at udligne den store forskel.
Vi har haft fornøjelsen af at læse Sabrina Blangstrup Dahls afsluttende eksamensprojekt fra Serviceøkonomuddannelsen benævnt ”Forøget belægning i skuldersæsonen på Dalgård Camping”. Dette har været spændende læsning med mange faktuelle oplysninger som vi har fået lov til at viderebringe i to artikler. Hermed den første.
Turismen i Danmark.
I 2020 var der 44,6 millioner overnatninger i Danmark. Et fald på 56,1 millioner i forhold til 2019. Dette skyldes Covid-19 pandemien i henhold til VisitDanmark. Turismen har derfor stor indflydelse på den danske økonomi i såvel indtjening som beskæftigelse.
En populær overnatningsform er camping som i 2020 stod for 24% af de samlede overnatninger.
Turismen påvirkes af mange forskellige faktorer, blandt andet sæsonbetonethed. Ser vi på camping må det konstateres, at 80% af overnatningerne, der ikke har med fastliggerne at gøre, er i det uger som har med skoleferien at gøre. Af disse 80% vil 80% heraf foregår i industriferien.
Der er dog andre faktorer som påvirker antallet af overnatninger. Her er vejret af afgørende betydning.
Ovennævnte har stor betydning på campingpladserne hvor antallet af medarbejder er meget påvirket af nævnte faktorer.
Det er derfor vigtig, at campingpladserne finder produkter der kan være med til at udligne den store forskel.
Hvad ønsker de norske autocamper?
Norsk Turistudvikling har forespurgt om hvilke kriterier som gør, hvad der ønskes i forbindelse med overnatningssted.
76% sætter pris og tilgang til strøm som det vigtigste. Herefter følger tømningsmuligheder for spildevand og adgang til toiletter.
Sikkerhedsafstand har også stor betydning.
Værtskab og døgnåbning samt nattero har ligeledes betydning.
Antallet af stjerner (kvalitet) har ikke den store betydning. Dog vil ca. 20% vælge et overnatningssted med mindst 3 stjerner.
Omkring norske campingpladser er dårlige sanitære installationer en af årsagerne til at campingpladserne fravælges. Det modsatte, rene og velplejede pladser samt god service er til gengæld meget værdsat.
Undersøgelsen blev foretaget i august 2023.
Norsk Turistudvikling har forespurgt om hvilke kriterier som gør, hvad der ønskes i forbindelse med overnatningssted.
76% sætter pris og tilgang til strøm som det vigtigste. Herefter følger tømningsmuligheder for spildevand og adgang til toiletter.
Sikkerhedsafstand har også stor betydning.
Værtskab og døgnåbning samt nattero har ligeledes betydning.
Antallet af stjerner (kvalitet) har ikke den store betydning. Dog vil ca. 20% vælge et overnatningssted med mindst 3 stjerner.
Omkring norske campingpladser er dårlige sanitære installationer en af årsagerne til at campingpladserne fravælges. Det modsatte, rene og velplejede pladser samt god service er til gengæld meget værdsat.
Undersøgelsen blev foretaget i august 2023.
Ledige pladser koster omsætning.
Er der ledige pladser på campingpladsen mister man omsætning. Dette er selvfølgeligt umuligt at undgå, men der er en del forskellige måder at booste omsætningen.
Det første er brugen at internet, og gerne på side 1, når kunderne søger campingpladser. Dette gøres via SEO, hvor det drejer sig om, at være så langt oppe på listen over campingpladser, som muligt. Er man ikke familiær med begrebet må der søges hjælp hos de professionelle. Det er ikke alene placeringen på listen der er afgørende. Hjemmesiden skal være bedst muligt. Billederne skal give grobund for et besøg samtidig skal teksterne give lysten til at blive. Samtidig skal der også være gode anmeldelser fra sociale medier, så gæsterne ved, at produktet er godt.
Skiltningen er også vigtig. Skiltningen ved indkørslen skal være at en god kvalitet og gerne med logo, såfremt pladsen har en sådan. Indkørslen skal være attraktivt og indbydende. Blomsterbede er gerne med til at fremme indtrykket. Er der bygninger i nærheden af indkørslen skal disse fremtræde velholdte.
Vigtig er også den måde at telefonen bliver besvaret på. Man skal kunne smile gennem apparatet. Det er vigtigt for kunden, at denne tror, at man netop har ventet på at kunden ringer. Vær positiv overfor kundens ønsker. Telefonen er så vigtig at den altid skal besvares.
Såfremt ovennævnte fremmes skulle muligheden for at øge omsætningen være til stede.
Er der ledige pladser på campingpladsen mister man omsætning. Dette er selvfølgeligt umuligt at undgå, men der er en del forskellige måder at booste omsætningen.
Det første er brugen at internet, og gerne på side 1, når kunderne søger campingpladser. Dette gøres via SEO, hvor det drejer sig om, at være så langt oppe på listen over campingpladser, som muligt. Er man ikke familiær med begrebet må der søges hjælp hos de professionelle. Det er ikke alene placeringen på listen der er afgørende. Hjemmesiden skal være bedst muligt. Billederne skal give grobund for et besøg samtidig skal teksterne give lysten til at blive. Samtidig skal der også være gode anmeldelser fra sociale medier, så gæsterne ved, at produktet er godt.
Skiltningen er også vigtig. Skiltningen ved indkørslen skal være at en god kvalitet og gerne med logo, såfremt pladsen har en sådan. Indkørslen skal være attraktivt og indbydende. Blomsterbede er gerne med til at fremme indtrykket. Er der bygninger i nærheden af indkørslen skal disse fremtræde velholdte.
Vigtig er også den måde at telefonen bliver besvaret på. Man skal kunne smile gennem apparatet. Det er vigtigt for kunden, at denne tror, at man netop har ventet på at kunden ringer. Vær positiv overfor kundens ønsker. Telefonen er så vigtig at den altid skal besvares.
Såfremt ovennævnte fremmes skulle muligheden for at øge omsætningen være til stede.
Efter køb af campingplads.
Efter købet af campingpladsen er der en del opgaver der skal afklares. Vi prøver her at redegøre for nogle af punkterne.
Udlejningstilladelse.
Udlejningstilladelsen er en betingelse for drift af campingpladsen. Det er Kommunerne der udsteder tilladelsen.
Leverandører og håndværkere.
Bed sælger om en liste over de leverandører og håndværkere som denne har brugt. Herefter er det muligt, at kontakte konkurrenter til disse, for at sammenligne deres produkter. Leverandører er altid i konkurrence med andre. Med håndværkerne er tingene noget anderledes. Det er ikke alene timeprisen der er afgørende. Med håndværkerne er det vigtig, at de kommer når behovet er til stede. En håndværker der skal rykkes indtil flere gange, er ikke den rigtige. Vælge håndværkere med omhu.
Organisationer.
Der er to forskellige organisationer der er relevante. DK-CAMP har udviklet sig til en organisation der varetager de markedsføringsmæssige forhold. De har i mange år haft en årlig katalog hvor det er muligt at annoncere. Derudover hjælper de også pladserne med markedsføring via hjemmesider og internettet samt google adwords. I forbindelse med deres årlige generalforsamling, i november, er der en stor leverandørmesse..DK-CAMP samarbejder med HORESTA omkring det politiske.
COD, Camping Outdoor Danmark, varetager mere den politiske del. Men har også markedsføringsmæssige opgaver.
Af øvrige organisationer kan nævnes de lokale muligheder, som gerne dækker indtil flere Kommuner. Deres markedsføring dækker gerne områdets attraktioner, seværdigheder og overnatningsmuligheder.
Revisor.
Selvom det for mange mindre campingpladser ikke er nødvendigt med en revisor vil vi gerne anbefale brugen af en sådan. Derfor kan den enkelte gerne bogføre i det daglige. Når de skattemæssige forhold skal afklares, har revisoren det store overblik og kan dermed anbefale løsningerne. Der er indtil flere revisorer der har specialiseret sig i camping.
Nærkontakt til området.
Den købte campingplads er gerne beliggende i et for køber ukendt område. Derfor skal området undersøges for såvel attraktioner som seværdigheder. Derudover kan der være andre campingpladser hvor det vil være vigtigt at aflægge besøg. Campingpladserne har gerne et udmærket forhold til hinanden og hjælper gerne, såfremt dette er nødvendigt.
Efter købet af campingpladsen er der en del opgaver der skal afklares. Vi prøver her at redegøre for nogle af punkterne.
Udlejningstilladelse.
Udlejningstilladelsen er en betingelse for drift af campingpladsen. Det er Kommunerne der udsteder tilladelsen.
Leverandører og håndværkere.
Bed sælger om en liste over de leverandører og håndværkere som denne har brugt. Herefter er det muligt, at kontakte konkurrenter til disse, for at sammenligne deres produkter. Leverandører er altid i konkurrence med andre. Med håndværkerne er tingene noget anderledes. Det er ikke alene timeprisen der er afgørende. Med håndværkerne er det vigtig, at de kommer når behovet er til stede. En håndværker der skal rykkes indtil flere gange, er ikke den rigtige. Vælge håndværkere med omhu.
Organisationer.
Der er to forskellige organisationer der er relevante. DK-CAMP har udviklet sig til en organisation der varetager de markedsføringsmæssige forhold. De har i mange år haft en årlig katalog hvor det er muligt at annoncere. Derudover hjælper de også pladserne med markedsføring via hjemmesider og internettet samt google adwords. I forbindelse med deres årlige generalforsamling, i november, er der en stor leverandørmesse..DK-CAMP samarbejder med HORESTA omkring det politiske.
COD, Camping Outdoor Danmark, varetager mere den politiske del. Men har også markedsføringsmæssige opgaver.
Af øvrige organisationer kan nævnes de lokale muligheder, som gerne dækker indtil flere Kommuner. Deres markedsføring dækker gerne områdets attraktioner, seværdigheder og overnatningsmuligheder.
Revisor.
Selvom det for mange mindre campingpladser ikke er nødvendigt med en revisor vil vi gerne anbefale brugen af en sådan. Derfor kan den enkelte gerne bogføre i det daglige. Når de skattemæssige forhold skal afklares, har revisoren det store overblik og kan dermed anbefale løsningerne. Der er indtil flere revisorer der har specialiseret sig i camping.
Nærkontakt til området.
Den købte campingplads er gerne beliggende i et for køber ukendt område. Derfor skal området undersøges for såvel attraktioner som seværdigheder. Derudover kan der være andre campingpladser hvor det vil være vigtigt at aflægge besøg. Campingpladserne har gerne et udmærket forhold til hinanden og hjælper gerne, såfremt dette er nødvendigt.
Riis Resort sælges.
Riis er den nærmeste campingplads til Legoland. Flotte facilitere og mange hytter.
Riis er den nærmeste campingplads til Legoland. Flotte facilitere og mange hytter.
Ulslev Strand Camping til salg.
Ønsker du en plads beliggende ved én af Danmarks flotteste strande.
Ønsker du en plads beliggende ved én af Danmarks flotteste strande.