Kundepleje er meget vigtig.
Hvor tit har du ikke fra en kær ven eller familiemedlem modtaget en gave med den mest udsøgte indpakning. Der er forretninger der har specialiserede sig i opgaven. Indpakningen har været det hele værd uanset indholdet.
En sådan indpakning svarer til en kundepleje udover det sædvanlige. Nogle kan det og de fleste kan lære det. For at skabe små ambassadører for din campingplads er det vigtigt, at frontpersonalet kan det. På de mindre campingpladser er det gerne ejerne selv der forestår indskrivningen og afregningen. Det er her, at kundeplejen gør den store forskel. Det skal dog ikke glemmes, at de andre, der arbejder med rengøring, pladspleje m.m. også gør en forskel. Små venlige bemærkninger skaber altid den rigtige atmosfære. Har du fri og møder kunden gør det også en stor forskel med et lille nik som genkendelse.
Det dejlige er også, at man godt er klar over hvornår man har givet kunden denne ekstra gode kundepleje. Dialogen har været god og konstruktivt. Den er først rigtig god for kunden, når denne har fået plads til at fortælle lidt om sig selv og familien. Det kunne også være årsagen til at de netop har valgt din campingplads. Dermed gives der også tid til, at komme med forslag til besøg af områdets seværdigheder og attraktioner. Det er ikke sikkert, at denne dialog kan klares ved ankomsten og såfremt dette ikke er tilfældet, så anbefal kunden, at komme tilbage på et tidspunkt hvor tiden er tilstede. De fleste kunder sætter pris på tilbuddet.
Velkomstpakke.
Det kan også være en god ide med en velkomstpakke hvor områdets mange tilbud er medtaget i form at deres forskellige brochurer. Der kan også være en flaske vand eller lidt frugter i velkomstpakken.
Flere daglige rundture.
Under opholdet er det vigtigt med op til flere daglige rundture på pladsen. Hermed bemærkes såfremt der måske er urolige elementer der måske skal ”lægges i seng” når denne tid nærmer sig. Ellers er det med små bemærkninger til de gæster der er indenfor hørevidde. Der kan også være affald der skal samles op. Gør det til en vane idet kunderne altid vil påskønne det.